ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Szent János Hotel****

 

1. Általános rendelkezések

1.1. Az „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák (a továbbiakban: ÁSZF) a szolgáltató („Mórahalmi Rozsmalom” Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Kft., 6782 Mórahalom, Röszkei út 4-6.; továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett Szent János Hotel szálloda (6722 Szeged, Gutenberg utca 12.) szálláshelyeinek igénybevételéhez, illetőleg ehhez kapcsolódóan a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.

1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki speciális, egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, illetőleg más olyan személyekkel, akikkel a Szolgáltató a szolgáltatásai értékesítése érdekében közreműködik.

2. A szerződő felek

2.1. Szerződő fél az a természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki a Szolgáltató szolgáltatásait megrendeli, illetve igénybe veszi. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő, és/vagy igénybe vevő a továbbiakban: Vendég.

2.2. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – amennyiben a feltételek teljesülése folytán közöttük a szerződés létrejön – a továbbiakban: Felek.

2.3 Amennyiben a szolgáltatásokra irányuló megrendelést a vendég helyett egy általa megbízott harmadik személy (Közvetítő) adja le, az együttműködésre a Szolgáltató és a Közvetítő között létrejött megállapodás az irányadó, és a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a vendéget.

3. A szerződés létrejötte, a szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérése a szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik a Vendég részéről írásbeli megrendelés, a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

3.2. A szerződés minden esetben a Szolgáltatónak az írásbeli visszaigazolásával jön létre. Amennyiben a Vendég írásbeli foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli szerződés jön létre. Szóbeli foglalás, megállapodás vagy módosítás akkor keletkeztet szerződéses kötelmet, ha a Szolgáltató a szóbeli megrendelésre hivatkozással írásban visszaigazolja a foglalást.

3.3. A Vendég a szerződés létrejöttével kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés létrejöttét követő 24 órán belül átutalással megfizeti a Szolgáltató részére a szolgáltatás ellenértékének 50%-át, vagy bankkártya adatait a Szolgáltató rendelkezésére bocsátja a célból, hogy a Szolgáltató a szolgáltatás ellenértékének 100%-át a Vendég számláján zárolja. Amennyiben a vendég ezen kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltató a szerződéstől jogosult elállni.

A Vendég ezen fizetési kötelezettsége a szerződés létrejöttét és érvényességét nem érinti, a lemondási feltételekben foglalt kötbér iránti igényét a Szolgáltató a 6.1. és 6.2. pontban foglaltak fennállása esetén jogosult érvényesíteni.

Amennyiben a Vendég a foglalást az érkezést megelőző 72 óránál korábbi időpontban mondja le, úgy a zárolt vagy átutalt összeg a Vendég részére visszatérítésre kerül.

3.4. A szerződés meghatározott időtartamra szól.

3.5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

3.6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.

3.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.

3.8. Az érkezést követően a szerződés módosítására nincs lehetőség.

4. Árak, fizetési feltételek

4.1. A Vendég az aktuális szobaárakról a Szolgáltatónál e-mailben vagy telefonon keresztül érdeklődhet.

4.2. A Szolgáltató az árakat Forintban, illetve Euróban határozza meg. Az árak az idegenforgalmi adót és a parkolás díját nem tartalmazzák. A Szolgáltató jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változtatás a már visszaigazolt foglalásokat nem érinti.

4.3. A szolgáltatás ellenértékének megfizetésére kizárólag készpénzzel, bankkártyával és SZÉP kártyával van lehetőség. A Szolgáltató American Express kártyát nem tud elfogadni.

4.4. Az idegenforgalmi adó összegét csak készpénzben vagy bankkártyával lehet megfizetni.

4.5. A Vendég a szolgáltatás ellenértékét legkésőbb az érkezés napján köteles a Szolgáltató részére megfizetni.

5. A szolgáltatás igénybevételének megkezdése és befejezése (check-in és check-out)

5.1. A Vendégnek a szerződésben meghatározott szolgáltatást az érkezés napján 14.00 órától jogosult igénybe venni.

5.2. A Vendég előzetes egyeztetés és meghatározott összeg megfizetése ellenében a korai érkezés lehetőségét is igénybe veheti, amennyiben a szálloda telítettsége azt lehetővé teszi. Ez esetben a szobákat az érkezés napján 12.00 órától jogosult igénybe venni.

5.3. A Vendégnek a szobát az elutazás napján 10.00 óráig el kell hagynia.

5.4. A Vendég előzetes egyeztetés és meghatározott összeg megfizetése ellenében késői távozás lehetőségét is igénybe veheti, amennyiben a szálloda telítettsége azt lehetővé teszi. Ez esetben a szobákat a távozás napján legkésőbb 18.00 óráig a Vendégnek el kell hagynia.

5.5. A szálloda foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét. Amennyiben ezen szolgáltatásunkat igénybe kívánja venni, kérjük, az érkezését megelőző napon jelezze a recepciónk számára.

6. Lemondási feltételek

6.1. A Vendég foglalását az érkezést (érkezés napján 14.00 óra) legalább 72 órával korábbi időpontban kötbérmentesen lemondhatja. Amennyiben a Vendég általi lemondásra az érkezést megelőző 72 órán belül kerül sor, vagy a lemondás nem történik meg, illetve a Vendég nem érkezik meg (no show), úgy a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a.

6.2. Hét vagy több éjszakára vonatkozó foglalás esetén, amennyiben a lemondásra az érkezést megelőző 72 órán belül kerül sor, úgy a kötbér 3 éjszakára fizetendő szobaárral megegyező összeg. Meg nem érkezés esetén a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a.

6.3. A Vendég tudomásul veszi, hogy amennyiben a szerződés az érkezést megelőző 72 órán belül jön létre a Vendég és a Szolgáltató között, úgy lemondás esetén a Szolgáltató jogosult kötbérigényét érvényesíteni. A kötbér ebben az esetben is a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a.

6.4. Lemondásra csak és kizárólag e-mailben kerülhet sor.

6.5. A Vendég tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató csoportos, illetve hosszú időszakra vonatkozó foglalások esetén az e ÁSZF a 6. pontjában szabályozott lemondási feltételektől eltérő, a Szolgáltató által megküldött ajánlatban egyedi lemondási feltételek köthet ki.

7. A szerződés teljesítésének elutasítása és a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

7.1. A Szolgáltató jogosult a Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben

-a.) a Vendég nem rendeltetés szerűen használja a rendelkezésére bocsátott helyiségeket, berendezéseket és egyéb eszközöket, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,

-b.) Vendég megszegi a szálloda házirendjét, és a házirenddel ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,

-c.) Vendég nem tartja be a Szálloda biztonsági szabályzatát, és a biztonsági szabályzattal ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,

-d.) Vendég fertőző betegségben szenved,

-e.) Vendég a szobáját a távozás napján délelőtt 11.00-ig nem üríti ki, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá,

-f.) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét az abban meghatározott időpontig,

-g.) a Vendég a szálloda alkalmazottjaival durván, vagy kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy kábítószer hatása alatt áll, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít vagy olyan állapotban van, amely folytán a Szolgáltatótól a szerződés fenntartása nem elvárható,

-h.) a Vendég a békés együttélés szabályait megszegi, a szálloda alkalmazottjaival vagy a többi vendéggel durván, vagy kifogásolható módon viselkedik,

-i.) a Vendég a szálloda alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a többi vendéget kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a konfliktus kialakulása melyik félnek róható fel,

-j.) Vendég a szálloda területén és közvetlen környezetében, az általa bérelt szobán kívül szexuális cselekményt végez vagy végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a Vendég ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a Szolgáltató teljeskörűen felhasználja.

8. Háziállatok

8.1. A Szolgáltató által üzemeltetett szálloda területére háziállat bevihető.

8.2. A Vendég teljeskörűen felelős a háziállat által okozott károkért.

8.3. A háziállatért külön díj kerül felszámításra.

9. Elhelyezési Garancia

9.1. Amennyiben a Szolgáltató önhibájából a Vendég elhelyezését a szerződésben megjelölt szobában biztosítani nem tudja, úgy a Szolgáltató kötelezettsége a vendég elszállásolását egy ugyanolyan vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani vagy ezt felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi költsége a Szolgáltatót terheli.

9.2. Amennyiben a Szolgáltató a 9.1.-ben meghatározott kötelezettségének eleget tesz, és a Vendég a felajánlott szálláshelyet elfogadja, úgy a Vendég egyéb kártérítési igénnyel nem élhet.

10. A Vendég jogai

10.1. A Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

10.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt élhet, a Vendég panasztételi joga a távozást követően megszűnik.

11. A Vendég kötelezettségei

11.1. A Vendég köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

11.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a kiskorú gyermekek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjanak a szálloda területén.

12. A Vendég kártérítési felelőssége

12.1. A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

13. Személyes adatok kezelése

13.1. A Szolgáltató az általa működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.

13.2. Szolgáltató a tudomására jutott személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég ehhez a szolgáltatás igénybevételével hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik személy részére nem tesz hozzáférhetővé, kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit.

13.3. Szolgáltató a szálloda területén a személy – és vagyonbiztonság érdekében elektronikus térfigyelő rendszert (kamerarendszer) működtet. Vendég a szálloda területére való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla – kizárólag ezen célból – képfelvétel készüljön.

14. Vis maior

14.1. Azon ok vagy körülmény (például: háború, árvíz, tűz, időjárás viszontagságai, sztrájk, áramkimaradás, csőtörés, etc.) amely felett nem bír ellenőrzéssel sem a Szolgáltató, sem a Vendég -vis maior- bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségei teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény el nem hárul.

15. Záró rendelkezések

15.1. A teljesítés helye az a hely, ahol Szolgáltató a szolgáltatást nyújtja.

15.2. A jelen ÁSZF és a felek közti szerződés által nem szabályozott kérdésekre a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni. Szolgáltató és Vendég jogviszonyára egyebekben a magyar jogszabályok irányadóak.

15.3. A szolgáltatás igénybevételéből eredő bármely jogvita lefolytatására a teljesítés helye szerint illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

15.4. A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a szálloda recepcióján is.

 

Írja meg véleményét
szállodánkról!

Copyright © 2019 – Szent János Hotel / site by Web&Service Kft